KAPCSOLAT
KAPCSOLAT

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
banner

Lézeres szórással történő formázás

Egy 04 hüvelyk 10 mm vastag 7050 es alumíniumból készült darab lézeres szórással kialakítva A lézeres szórással 9 hüvelykes 230 mm sugarat tudtak elérni

Az 1950-es évek elején a Curtiss Wright Surface Technologies sörétszórással alakította ki a Lockheed Super Constellation szárnyfelületét. Megalkották az első, integráltan merevített szárnyfelületű repülőgépet. Azóta a CWST számos kereskedelmi utasszállító, üzleti, katonai repülőgép és űrhajó szerkezeti paneljeinek szárnyfelületét alakította ki. A tervezőmérnököknek időnként kompromisszumokat kellett kötniük a felületek görbületének vagy anyagvastagságának mértékében. Ennek oka az alternatív alakítási eljárásokból származó korlátozott mennyiségű nyúlás volt.

Az eljárás a sörétszórást a nagyobb mélységű indukált megynúlás létrehozásával egészíti ki, lehetővé téve ezáltal a vastagabb anyagrészek alakítását és a lehetséges görbületek mértékének növelését.

A lézeres szórással történő alakítás elősegíti a megmunkált merevítőelemek és bordák használatát az integráltan merevített panelekhez, ami csökkenti a kötőelemek szükséges mennyiségét. Mindez könnyebb, takarékosabb üzemanyag felhasználású repülőgépeket tesz lehetővé.

A lézeres szórással elért mélyebb indukált alakváltozás és nyomófeszültség lehetővé teszi vastagabb szelvények és szűkebb görbületek kialakítását. Más módszerekkel összehasonlítva a lézeres szórás költséghatékony alternatívát jelenthet az összetett aerodinamikai alakzatok formázásához.

 

 

A CWST által 7050 es alumíniumból 12 hüvelyk 127 cm vastagságban készített 6 láb 182 cm széles és 9 láb 274 cm hosszú szárnypanel
A CWST ezt a 2195 alumínium lítium ötvözetből alakította ki ezt a megmunkált integráltan merevített panelt
A 2195 AL Li panel CAD modellje amelyen a hátoldalon a megmunkált merevítők láthatók

AJÁNLATKÉRÉS

LÉZERES SZÓRÁS