A sörétszórás bizonyította hatékonyságát a fém alkatrészek élettartamának meghosszabbításában és teljesítményének fokozásában azáltal, hogy megvédi őket a fáradás, a súrlódási fáradás, a feszültségkorróziós repedések és számos más meghibásodási mechanizmus ellen. Az alábbiakban néhány sikertörténetet mutatunk be az autóipari alkalmazásokról:
Dízelmotor főtengelyek
Nagy teljesítményű főtengelyek
Torziós rudak
A Sikertörténetek főoldalára való visszatéréshez kattintson ide.
Dízelmotor főtengelyek
Négypontos hajlítási kifáradási vizsgálatokat végeztek dízelmotorok főtengelyéből származó próbadarabokon. Az anyag Armco 17-10 Ph rozsdamentes acél volt. A főtengely előírt élettartamának meg kellett haladnia a százmillió ciklust. A szóratlan és sörétszórt próbatestek kifáradási szilárdságát egymilliárd ciklusonként mértük. A szóratlan anyag kifáradási szilárdsága 43 ksi (293 MPa) volt, szemben a sörétszórt anyag 56 ksi (386 MPa) értékével. Ez ~ 30%-os növekedést jelent.
Nagy teljesítményű főtengelyek
A négyhengeres nagyteljesítményű motorok forgattyústengelyei néhány órás tesztüzem után, a motor csúcsterhelésénél idő előtt meghibásodtak. A vizsgálatok bebizonyították, hogy a forgattyúcsapok karbonnal történő dúsítása és a sörétszórás adta a legjobb kifáradási teljesítményt. A nitridálás és a sörétszórás eredményei szintén kedvezőbbnek bizonyultak, mint a forgattyúcsap átmérőjének növelése.
Autóipari torziós rudak
Az autóipar az üreges torziós rudakat a súlycsökkentés eszközeként használta. A sörétszórást a külső átmérőn végezték, ahol a legnagyobb terheléses feszültségek jelentkeznek. A nagy teherbírású alkalmazásoknál (négykerék-meghajtású haszonjárművek, sportjárművek stb.) a belső átmérőn (ID) is előfordulhatnak repedések, amely szintén torziós terhelésnek van kitéve.
A CWST képes az ID (internal diameter) sörétszórására. Ez biztosítja a szükséges nyomófeszültséget a torziós/lengésgátló rúd teljes hosszában.